31 Mayıs 2012 Perşembe

22. Mini anket sonuçlandı.

Anket biteli çok oldu ama yazısı anca yazılıyor. Her neyse, hiç yazılmamasından iyidir. Soru son derece basitti, bakalım katılımcılar ne demiş?
Ankete 68 kişi katılmış
60 kişi “hayır”, 8 kişi de “evet” demiş.
Kitapçılarda gezinirken her zaman çocuk kitapları bölümüne de bir uğrarım, kitapları açıp içlerini karıştırmasam da en azından bir kapaklara, isimlere ve yazarlara göz atarım. Ve sonra derim ki, vay be demek ki, ben de benim zamanımda böyle güzel şeyler yoktu diyecek yaşa gelmişim. Gerçekten de öyle ama. Güzel ve şanslı bir çocukluk geçirdim, bol bol kitap alındı bana. Ama sanki hem çeşit azdı hem de var olanlar tam da istediğim gibi şeyler değillerdi.
Küçükken, ki bu artık yıllar öncesi demek oluyor, en çok Gülten Dayıoğlu ve Thomas Brezina kitapları okudum sanırım. Bir de okulun devasa bir kütüphanesi vardı ve oradan çeşit çeşit İngilizce kitap alıyordum. Baby-Sitters Club, R.L. Stine’ın korkunç kitapları, Goosebumps... Bu heyecanlı ve ilgimi çeken kitaplar olmasaydı ne okumayı ne İngilizceyi bu kadar sevebilirdim. Bu açıdan şanslıydım.
Şimdiki çocuklar ne yapıyorlar peki? Popolarının üstüne oturabilmeye başladıkları andan itibaren bilgisayar, ipad, iphone ve bilimum elektronik aleti kullanabildiklerini biliyoruz artık. Peki kitaplar? Şimdi bu çocuklar böylesine ilerlemiş bir teknolojinin içine doğmuş olmalarından dolayı hiç mi Çocuk Kalbi, Pal Sokağı Çocukları ya da Küçük Prens okumayacaklar? Hiç mi birbirleriyle kitap değiş tokuş etmeyecekler? Bu kaygı ve üzüntümün sebebinin inanın pedagojik ya da entellektüel bir tabanı yok. Ben sadece yeni neslin de bu zevkleri tatmalarını isterim sanırım.
Anketin sonuçlarından da anlaşıldığı üzere durum pek de iç açıcı değil. Hayıflanmak yerine sanırım okumayı bir ödev ya da zorunluluktan yapılan bir iş gibi görmemelerini, keyifli bir eylem olarak algılamalarına yardımcı olmak çocukların.
Ya da bir kaçış noktası olarak diyebiliriz ki, herkesin hür iradesi değil mi? İster 10 yaşında olsun ister 40. Bırakınız yapsınlar...
Ama yine de yapmasınlar bence. Sevsin çocuklar okumayı. Okumaktan zarar gelmez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder