28 Haziran 2013 Cuma

Bizim küçük bahçemiz



Başlıktaki Barış Bıçakçı'nın Bizim Büyük Çaresizliğimiz kitabına yaptığım atıf, önümüzdeki günlerde kitaba dair bir inceleme yazısının blogda yer alacağını işaret etmekte. 

Şimdi gelelim bizim arkadaşımla fakültede oluşturduğumuz küçük cam önü bahçemize. Esasında daha fazla çiçek var kahve kaplarında ve diğer bilumum plastik kaplarda ancak ben büyüme hızlarıyla bizi şaşırtan iki taneyi seçtim. 

Üsttekinin cinsi zinya. Böyle cılız göründüğüne bakmayın, üşenmeyip "zinya" yazıp görsellerde aratın. Öyle şahana çiçekleri olacak işte yakın zamanda. Ve büyüme hızı inanılmaz. Arkadaşım 2.5 liralık tohum poşetlerinde almış ve 1 haftada bu hale geldi. Saksının ortasındaki boru gibi olan şey de bir bitki ama ne olduğunu bilmiyorum, arkadaşım da adını hatırlayamadı.


Bu gördüğünüz ise yeni dünya/muşmula çekirdeklerinin toprağa ekildikten yaklaşık 2 hafta sonraki hali. Galiba güneşi ve bol suyu çok seviyorlar, hızları inanılmaz. Ancak daha büyük bir saksıya aktartılmalarının vakti geliyor. Ben de kayısı çekirdekleri ekmiştim ancak onlar tutmadı. Şu an için biraz deneme yanılma yöntemi ile hareket ediyoruz. 

Bir de yoğurt kabında yaşayan bir fesleğenimiz olsa, o zaman hakkını vere vere minik bir bahçemiz olduğunu iddia edebiliriz.


3 yorum:

  1. Ben de domates çekirdeklerini saksıya dikmiştim geçen sene. Müthiş zevkli bir şeydi toprağın altındaki bir domates çekirdeğinden bir bitki yetişmesini izlemek. Domates de yedim yani ondan daha sonra :) Ortadaki boru gibi bitki sanırım bambu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Domates aklımda, yakın zamanda yapacağım (: Gerçekten çok zevkliymiş, gidip gelip acaba birazcık daha büyümüşler mi diye kontrol ediyorumç Ortadaki evet bambu olabilir.

      Sil
  2. muşmula değil malta eriği olacaktı

    YanıtlaSil