2 Temmuz 2013 Salı

Anime Röportajları #1


Death Note izlememle aniden ortaya çıkan anime merakımdan haberdarsınızdır eğer Twitter'dan da takip ediyorsanız beni. Bir şeyi merak edince, en doğru bilgiyi bilenden almak gerekir ilkesinden yola çıkarak Twitter'a açık ilan verdim, dedim ki, "Anime bilirim diyenlere hodri meydan, sorularım var". O kadar fazla insan gönüllü oldu ki, böylece Türkiye'de anime sevgisinin epey yaygın olduğunu bir kez daha anlamış oldum. Talip olan herkese sorular sorup, minik röportajlar yapmayı düşünüyorum. İlk olarak Twitter arkadaşım Yerdeniz Büyücüsü (@Furuggg) ile başlamak istedim. Çok temel sorular sordum, o da güzel güzel cevapladı. Ona da tekrar teşekkürler buradan. 

Bir de yorum kısmına "Anime Röportajları" serisi ile ilgil fikrinizi de yazarsanız çok mutlu olurum.

1. İlk olarak bize biraz anime tarihinden, bu kültürden bahseder misin?
Animenin, yirminci yüzyılda manga geleneğinden yola çıkılarak animasyonlara alternatif olarak geliştirilmiş bir film türü olduğunu biliyorum.

2. Anime merakın nasıl, ne zaman başladı?
Merakım hayatımın yazarı Ursula K. Le Guin'in Yerdeniz serisinin animesinin çekildiğini öğrenmemle başladı.

3. Haftada yaklaşık ne kadar vakit geçiriyorsunuz animelerle?
Bazen günümün tamamını ayırdığım bile oluyor :) Haftada 1 saat ortalama diyelim.

4. Sadece anime mi izliyorsun yoksa manga da okuyor musun?
Anime izlemeye ilk başladığım zamanlarda manga okuyordum çünkü nereden beslendiğini merak ediyordum ama artık yalnızca anime izliyorum.

5. Animeler belli başlı türlere göre ayrılıyor bildiğim kadarıyla. Sen en çok hangi türü seviyorsun?
Türleri konusunda çok fazla bilgi sahibi değilim ama benim en sevdiklerim shojo türü(Lady Oscar) ya da tarihsel anime türü (Güneşin Oğlu).

6. Favori anime serilerin hangileri?
Benim baş tacı ettiğim animelerim Miyazaki filmleridir. Hayao Miyazaki'nin yazdığı, yönettiği tüm animeler listemin başındadır. Isao Takahata'yı da çok severim :

7. Anime izlemeye yeni başlayanlara ne önerirsin?
Yeni anime izlemeye başlıyorlarsa mutlaka manga okusunlar çünkü manga bir kültür ve animelerin nereden beslendiğini açıkça anlatıyor.

8 yorum:

  1. Ben de bir ara merak salmıştım animelere ama devamını getiremedim..
    Şimdilik Miyazaki ile devam :)
    Bir de bence bu seri ya da daha açık ifade etmek gerekirse 1 konu hakkında uzman olan kişilerle yapılan söyleşiler konuyu daha detaylandırmak açısından faydalı.
    Paylaşımlar için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de pek fena olmayacak bu seri fikri, bakalım neler öğreneceğiz. Yorum için teşekkürler (:

      Sil
  2. Aklıma ilk "Ruhların Kaçışı" geliyor.
    Onun haricinde Death Note hakkındaki blog yazını görünce ilk bölümünü izledim, müzikleri başta olmak üzere baya da sevdim aslında. Röportaj fikri de röportaj da güzel olmuş, bize de okumak, beklemek düşer =) Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Death Note'da ben 13. bölümdeyim sanırım. Öncelikle bitirmem işler olduğundan bu aralar, çok fazla izleyemiyorum ancak beni epey sardı ve hikaye gittikçe ilginçleşiyor. Sen de devam et, sonrasında tekrardan konuşalım (:

      Sil
  3. benim cevaplarım daha uzun olur sanırım. :)

    YanıtlaSil
  4. Mailimde bir sıkıntı olduğundan twitter üzerinden cevaplamak zorunda kaldı, ondan galiba kısa oldu, ama bence çok da net oldu (: 3. röportaja seni beklerim.

    YanıtlaSil
  5. Bu röportaj serisi gerçekten hoş ve bilgilendirici, özellikle daha yeni izlediğim miyazakinin prenses mononokesi üzerine animelerde ilgili post ilgimi çekti ve ben de şimdi death note'u takip ediyorum, devamını hevesle bekliyorum.

    YanıtlaSil