27 Mayıs 2013 Pazartesi

Very Short Introductions

Oxford Yayınları'nın Very Short Introductions serisini keşfedeli epey oluyor. Yine bir final zamanıydı ve ben kütüphanede sıkkın sıkkın dolaşıyordum. Raflara bakarken de kısa boyları, renkli kapakları sayesinde onları fark ettim. İlk okuduğum Nietzsche üzerine hazırlanmış olandı sanırım. Serinin adından da anlayacağınız üzere, kısa kısa kitapçıklardan oluşuyorlar. Ortalama 120 sayfa civarında, sayfa boyu ise epey küçük, A5'ten bile küçük. Önemli figürler, kavramlar ve olayların giriş seviyesinde anlatıldığı bu seride çeşit çeşit konuya değiniliyor. Bildiğim kadarıyla da basımlarına halen devam ediliyor. An itibariyle 386 kitap bulunuyor!

Şuraya tıklarsanız listeyi bulabilirsiniz. Tanesi £7.99'dan satılıyor.

Benim yakın zamanda okumayı planladığım ilk 10 kitap ise şöyle:
  • African Religions
  • Modern Ireland
  • Stars
  • Modern Art
  • Anxiety
  • The Celts
  • Children's Literature
  • The Vikings
  • Utopianism
  • Dada and Surrealism

Bu seriyi en çok kimler sever? Faydacılık esasını izlemeden, sadece yeni bir şeyler öğrenmek için okumayı sevenler sever. Hem güzel bir kafa dağıtıcıdır eğer keyfiniz yoksa, hem de ufuk açıcı, akla yeni şeyler getirici.

Türkiye'de yayınevleri tarafından serinin bir benzeri ya da orijinallerin çevirileri yayınlandı mı bilmiyorum. Ama öyle olsa gözüme çarpardı herhalde. NTV Yayınları'nın bol çizimli ve eğlenceli bir serisi var ancak onlar bu seriden çok başka bir seriye benziyorlar, ondan da bahsedeceğim yakın zamanda.

Umarım bir yerlerden bulur, okur, eğlenirsiniz.

2 yorum:

  1. Ben böyle kitapları çok severim, zaten öğrenmeyi çok sevdiğim için bu tarz şeyler okumayı da çok seviyorum. Türkiye'de çeşitli konularda böyle kitaplar gördüm, hatta aklıma gelen Dost Kitabevi'nin şöyle bir (http://bkmkitap.com/prddet.php?pid=311094) serisi var ama alıp incelemedim;)

    YanıtlaSil
  2. Bu seriyi bilmiyordum,bakarım, teşekkürler (:

    YanıtlaSil