20 Mayıs 2013 Pazartesi

Yeşil mercimekli bulgur salatası mucizesi

Her ne kadar burası giderek kitap blogu olmaktan çıksa da, bunu yazmazsam çatlarım. 

Benim kadar yemek seçen biri az bulunur. Sebze yemem, yumurta pek yemem, beyaz tatlı yemem vs. Neden böyle olduğumun sebebi çok bariz esasında. Annem çalıştığı için anneannemle kaldım okula başlayana kadar. Son derece sakin ve iyi kalpli biri olmasının yanısıra o da yemek seçen biridir. Hem bana ısrar edecek kadar inatçı olmaması, hem de bir yemek seçici olarak halden anlaması beni neredeyse sadece et ve patatesle beslenen birine dönüştürdü. İşin garibi bugüne kadar çok ciddi kilo problemi de yaşamadım. Boyum 1.75 civarlarında, kilom da hep 55 etrafında döndü durdu. Herhalde bir şekilde dengeye oturttum. 

Yemek seçen biri olarak yemekhanelerde beslenmek kolay değil. Bugün de beni büyük bir sınav bekliyordu. Hem çok açtım hem de yemekhaneyi es geçip daha fazla yürüyecek halim yoktu. Ne çıkarsa bahtıma, kabullenmeye hazırdım. Ve karşıma yeşil mercimekli bulgur salatası çıktı. 

Mercimek az severim, kısıra bayılırım. Bu salatanın içinde ise; mercimek, bulgur, turşu, maydonoz, acı biber ve az salça vardı. Nasıl lezzetliydi siz tahmin edin. Ve kesinlikle tam bir yaz yemeği. Benim sevip yemem ise, misafirlerinize sunup herkesin lüpleteceği anlamına geliyor. 

Şöyle de bir tarifini buldum, ama zaten yapması zor değildir diye tahmin ediyorum. Ama bu tarifin içeriği çok daha zengin. Ha tabi bir de ben yepyeni bir şey keşfetmişim gibi anlatıyorum da tahminen epey bilinen ve sıklıkla yapılan bir tarif bu.

Yaparsanız, afiyet olsun.

3 yorum:

  1. başlığı görünce ben de şaşırdım bir an :))

    YanıtlaSil
  2. bence içinde yeşil mercimek olan her şey bir başka lezzetli :) bizim oralarda yeşil mercimekle 'bat' yapılır,ekşili buz gibi :) onu anımsattı tarif bana ..

    YanıtlaSil
  3. ben de zamanla sevmeye başladım mercimeği, epey da faydalı sanırım. bu tarifi çok tuttum ama (:

    YanıtlaSil