26 Ağustos 2013 Pazartesi

2013 yazının en çok okunan kitapları


Ve yine, blogu takip edenler chick-lit diye tabir edilen, Türkçe tam karşılığının ne olduğunu tam bilemediğim türü pek takip etmediğimi biliyorlardır sanırım. Aslında denesem çok sevebilirim belki de, kim bilir. Her neyse, bugün yine Goodreads'de bu yaz acaba en çok neler okundu diye dolanırken buldum bu listeyi, yarısından fazlasını chick-lit kitapların oluşturduğu çok aşikar. Geri kalansa farklı türlerden romanlar, kısa öykülere pek rastlamadım. Zaten yaz okumalarından da çok ağır romanlar beklemiyordum açıkçası. Sahilde zorlayıcı okumalar yapmak yerine, o kitapları kışın kasvetli günlerine saklayabiliriz belki. Bu listede okumadığım çok fazla kitap var, kısmet önümüzdeki yaza ve evet yine bazılarının Türkçe çeviri adlarını bulamadım, eğer biliyorsanız yorum olarak bırakırsanız sevinirim.
İşte bu yaz en çok okunan kitaplardan bazıları.

  1. Yardımcı - Kathryn Stockett
  2. Açlık Oyunları - Suzanne Collins
  3. Kayıp Kız - Gillian Flynn
  4. Arıların Gizli Yaşamı - Sue Monk Kidd
  5. Filler İçin Su - Sara Gruen
  6. The Wednesday Daughters - Meg Waite Clayton
  7. Pi'nin Yaşamı - Yann Martel
  8. Saksı Olmanın Faydaları - Stephen Chbosky
  9. Edebiyat ve Patates Turtası Derneği - Mary Ann Shaffer
  10. Calling Me Home - Julie Kibler
  11. Under the Tuscan Sun - Frances Mayes
  12. Riverton Malikanesi - Kate Morton
  13. Sır Tutabilir Misin? - Sophie Kinsella
  14. Market Street - Anita Hughes
  15. Dadı Günlükleri - Emma McLaughlin
  16. Nerdesin Bernadette? - Maria Semple
  17. Paristeki Eş - Paula McLain
  18. The Lake House - Marci Nault
  19. Şeytan Marka Giyer - Lauren Weisberger
  20. Harry Potter ve Felsefe Taşı - J.K. Rowling
image

4 yorum:

  1. Kayıp Kız'ı ben de okudum bu yaz blog turu için. Çok yeni kitap olmaması da şaşırtıcı aslında; genelde insanlar tatile çıkacakları zaman kitap alırlar ya hani...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet liste bana da biraz garip geldi. Epey de oylanmış bir liste aslında. Galiba yeni çıkanların çok satanlara terfi etmeleri biraz zaman alıyor (:

      Sil
  2. "chick lit" genç kız edebiyatı olarak çevrilebilir. buram buram ergenlik, aşk vs kokan kitaplar yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir, yakın zamanda bir adet okumayı planlıyorum. Deneyimimi blogda paylaşırım (:

      Sil