11 Temmuz 2012 Çarşamba

Girl Novels kavramına eleştirel bir bakış



Daha önceki bir yazımda bahsettiğim üzere Euphoric’in başlattığı bir proje var. Yazıyı okumak isteyenler tık. İşte orada hangi kavramdan bahsediliyor? Girl Novels’dan. Peki nedir Girl Novels? Twitter’da bu etkinliği duyurunca, Twitter dostlarımdan neslihan proje fikrini sevmesine rağmen böylesine bir sınıflandırmayı itici bulduğunu belirtti. Hatta aramızda geçen konuşmayı  direkt copy-paste edeyim (birazcık ispiyonlamak gibi oldu ama olsun).

Okuyan Kedi: "Haydi Kızlar Projeye: 50 Classic Girl Novels" Proje vaaar! Detaylar içinfunstuffandlovelythings.blogspot.com/2012/06/haydi-… ve 
Neslihan: girl novel diye bir sınıflandırma rahatsız edici ama proje güzel ki!
Okuyan Kedi: label rahatsız edici gelmedi.ciddi kategori olarak algılamadım gibi.PridePrejudice deyince mesela aklıma girl novel geliyor(:
Neslihan: Jane Austen hadi neyse de bi Ernest Hemingway romanını kız romanı diye tabir etmek zor geldi bana:) ya da Proust, Salinger...
Okuyan Kedi: e ben o zaman bunu anket sorusu yapayım blogda (: "Girl Novels" sınıflandırması/kategorisi hakkında ne düşünüyorsunuz?"
Neslihan: yap bakalım benim gibi düşünenler çok muymuş merak ettim:) katılırım projeye hatta ilk kitabım da 'The Great Gatsby' olsun!

Konuşma böyle gelişti, ben de sizle sormak istiyorum, böylesine bir sınıflandırma sizce nasıl bir sınıflandırma? Naif ve zararsız mı? Cinsiyetçi mi? Çok mu genel yoksa çok mu kısıtlayıcı? Anket sayfanın sağ tarafında bir yerlerde. Katılırsanız sevinirim.

Bahsettiğim liste de şuydu, kitaplara bakıp yorum yapmak daha iyi olur herhalde.


4 yorum:

  1. Neslihan haklı :D Hemingway ve Salinger, kız romanları diye tabir etmek, hakikatten zor :D Okuyan ked, kızmak yok ama, ona göre ;)

    YanıtlaSil
  2. Beni rahatsiz etmedi, masum bi niteleme bence

    YanıtlaSil
  3. böyle bir sınıflandırma her yerde var ama, "kız filmi" mesela, kısaca daha hassas, romantik içeriği anlatıyor bence, yalnız listedeki bazı romanları bu kategoride bulmadım Neslihan'în dediği gibi...

    YanıtlaSil
  4. İlk sıralarda Fitzgerald'ın romanları var ama pek de girly değildir o romanlar...Bence 'Rüzgar gibi geçti' birinci sırada olmalıydı

    YanıtlaSil