11 Temmuz 2012 Çarşamba

İstanbul'un Kitapçıları, #1: Kadıköy Kabalcı.


Moda’da oturuyorum, rıhtım genellikle yolumun üstü oluyor okula giderken ki bu aralar sıklıkla da okula gidiyorum. Ben her yere erken giderim. Güzel bir alışkanlık değil. Kronik paranoya, evham ve panik ruh halinin üstüne, tam anlamıyla bir cherry on top oluyor. Ne denir, üstüne tüy dikiyor. Her neyse. Erken çıkınca da evden, genelde kitapçılara, dükkanlara girip çıkıyorum. Tabi bu da keseme fena yansıyor, ihtiyacım olmayan şeyler alıyorum genelde. Neyse, bunu da geçelim. Evden çıktıktan sonra civarda uğradığım kitapçılar sırasıyla şöyledir: Penguen Kitabevi, İş Bankası Yayınları, Mephisto ve Yapı Kredi Yayınları. Bu seriden de oldukça memnundum. Geçen haftalarda otobüs duraklarının karşısındaki yoldan yürürken, karşıma pat diye Kabalcı çıktı, epey de sevindim. Günlük kitapçı gezilerime bir yeni durak daha eklenmişti.

Ben Kabalcı’yı nereden biliyorum? Beşiktaş Kabalcı’dan elbette ve epey ünlü olan kırtasiye stoklarından. Zaten Kadıköy’de açılan da ikinci şubesi İstanbul’daki sanırım, ama emin de değilim. Dağıtım ise Mecidiyeköy’den yapılıyormuş. Kadıköy şubeleri Beşiktaş’a kıyasla daha küçük. Müzik ve film satışı yok. 2,5 kat diyebiliriz. Girişte edebiyat, üst katta ders kitapları vs.var. Zemin kat ise kırtasiye ürünlerine ayrılmış. Çalışanları çok güleryüzlüydü. Hele kırtasiye reyonundaki abi çok çok iyi kalpli gibiydi. Artık birilerine abi diyecek yaşı geçtim sanırım, neyse. Ayrıca, indirim reyonları da bulunuyor. Açıkçası benim ilgimi çekecek bir şeyler çıkmadı içinden ancak bir aralar 2 liraya Alice Harikalar Diyarında satıyorlardı. Elbette, Kabalcı’nın kendi yayınları ile ilgileniyorsanız, mutlaka uğramalı ve bir göz atmalısınız.

Kabalcı Kart’ı unutmamak lazım. Açıkçası ben bir dahaki sefere çıkartmayı planlıyorum. Hemen de teslim ediyorlarmış şubeden. Tanıtım yazısında dediğine göre, yıl boyu özel indirimler, kampanyalar ve taksitlendirme imkanlarından yararlanma imkanı sunuyormuş.

Kabalcı Yayınları’nın minik bir tarihçesini hem kendim öğrenmek hem de sizlerle paylaşmak istedim, sitelerine baktım ancak bulamadım. Üzülerek belirtiyorum ki, bence birazcık başarısız bir siteleri var. Böylesine güzel kitaplar yayınlarken, bence internet siteleri varolandan daha fazla ilgiyi hak ediyor. Sanırım twitter hesapları da yok. Bence olmalı. 

Ben yanlış yere bakmışım. kabalci.com.tr internet satışının yapıldığı yermiş. Bir de kabalciyayinevi.com var. Orası çok iyi, iyi düzenlenmiş. Hatta tarihçeyi de hemen copy-paste yapıyorum. "1987 yılında şahıs firması olarak kurulup 1997 yılında şirketleşen ve günümüze dek köklü deneyimiyle yayımcılık çalışmalarını sürdüren Kabalcı Yayınevi, çağdaş okuyucunun taleplerini karşılayacak bir yayın çalışması ve politikasının takipçisidir. Yayıncılık yelpazesinin hızla renklendiği şu günlerde kendine özgü bir renge sahip olan Kabalcı Yayınevi yayımcılık ilgisini referans kitaplarından, akademik çalışmalara, temel başvuru kitaplarından bilimkurgu kitaplarına kadar geniş bir düzlem içinde çalışmalarını sürdürmektedir."

Bu yazı için genel olarak geçen gün uğradığımda aldığım kitapçıklarından faydalandım. Fotoğraf makinem yanımda değil maalesef, sizlere gösteremiyorum ama güzel hazırlanmış. İçerisinde Kabalcı tarafından basılmış kitaplar, kitapların tanıtıcı yazıları, fiyatları da yer alıyor.Kabalcı Yayınevi aynı zamanda kabalci.com.tr adresi üzerinden online satış da yapıyor, dediğim gibi.

Kabalcı bir yayınevi. Peki neler basıyorlar? Türk dilinin temel eserlerine özel bir ilgi var yayınevinde. Örnekler, Dede Korkut Hikayeleri, Kutadgu Bilig, Seyahatname, Baburname... Açıkçası çok emin olamadım tüm bu eserleri ne adı altında gruplandırmalıyım. Bu da benim ayıbım. En iyisi ben adlarını yazayım bazılarının, siz belki anlarsınız: Kabusname- Keykavus, Ariflerin Menkıbeleri- Ahmed Eflaki, Fususu’l Hikem- İbnü’l Arabi, Şahname- Firdevsi... Hah, şimdi gördüm. Bu eserler “Şark Klasikleri” adı altında gruplandırılmış.

Benim ilgimi çekense “Sözlükler” oldu. Sinema, Televizyon, Video, Bilgisayarlı Sinema Sözlüğü, Shakespeare Sözlüğü, Çin Simgeleri Sözlüğü, Fars Mitolojisi Sözlüğü, Tasavvuf Terimleri Sözlüğü, İbnü’l Arabi Sözlüğü.

Daha sonra sıra incelemelere geliyor. Tüm bunları bahsettiğim kitapçığa bakarak yazıyorum bu arada. Yayıma hazırlananlara da yer vermişler. Epey iyi hazırlanmış, ancak Ernest Gellner’ın soyadını yanlış yazmışlar, Gelner hatalı olmuş.

Felsefe kitapları da epey yüklü Kabalcı’nın. Hem temel eserleri yeniden basmışlar hem de konu üzerinde incelemelere yer vermişler. Bunun yanısıra, Antropoloji, Arkeoloji ve Mitoloji, Bilimkurgu, Fantastik, Sinema ve Tiyatro, Çağdaş Fransız Düşüncesi üzerine de basılı kitaplar var. İlgililerine duyurulur. Ben Kabalcı’yı Michael Ende’in kitaplarını bastığı için ayrıca seviyorum (bkz. Bitmeyecek Öykü, Momo, Dilek Şurubu, Özgürlük Hapishanesi).


Kitapçığa bakarken, ben neler almak isterdim listesi yapıverdim kendime hemen. Liste şöyle:

  • Hanedan Üçlemesi kitapları - Brian Herbert, Kevin J. Anderson
  • Sosyal Bilimlerin Mantığı Üzerine - Jürgen Habermas
  • Frankfurt Okulu - Phil Slater
  • Godot'yu Beklerken - Samuel Beckett
  • Son İnsan - Maurice Blanchot

Sanırım bu yazı kitapçı yazısı olduğu kadar yayınevi yazısı da oldu. Umarım severek okumuşsunuzdur ve serinin bir sonraki kitapçısını merakla beklersiniz.

Sevgiler.

3 yorum:

  1. Kadıköy kitapçılarıyla olduğu kadar sahaflarıyla da diğer İstanbul semtlerine göre daha avantajlı...Kadıköylü olmak bu anlamda da bir ayrıcalık :)

    YanıtlaSil
  2. İstanbul'da olmak bu yüzden avantajlı. Yayınevlerinin bile kendi kitabevleri var. İzmir'de bir YKY bir de İş Kültür var, sık sık uğrarım. Diğerleri hep normal kitabevleri.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil