9 Eylül 2013 Pazartesi

Ajandanın diğer sayfaları


Ajandamın taslağı tamamlandı. Gün planlama sayfasını dün paylaşmıştım, bugün de geri kalan sayfaları ekliyorum. Umarım size de yardımcı olur.

Özellikle Facebook kullanmayanlar için arkadaşların doğumgünlerini hatırlamak epey zor. Ben klasik liste yöntemine alternatif olarak şöyle bir şey kullanıyorum bir süredir. Kesin benden önce keşfedip internete koyan olmuştur, zaten yapması da çok basit. Bir daire çizdikten sonra daire içinde herhangi bir nokta belirleyin ve sonra cetvel yardımıyla da daireyi parçalara ayırın. Sayıları ve isimleri ekleyin sonra da. Bence epey kullanışlı. Hatta belki küçük çocuklar için duvar boyunda yapılabilir, sınıf arkadaşlarının doğumgünleri yazılabilir. İlla ajanda boyunda olmasına gerek yok yani. Fotoğrafta Ekim'in 31. günü eksik maalesef (:

Alışveriş listesi içinse minik minik kağıtlara yazıp, onları daha alışverişe gitmeden kaybetmekten usandığım için böyle bir şey hazırladım. Ajandanın en arkasına eklemeyi düşünüyorum. Aklıma geldikçe listeye ekleyebilirim alınacakları. Bu tip listeleri bir süredir kullanıyorum, epey faydasını gördüm. Hatta bazen aldığım ya da alacağım ürünün fiyatını da ekliyorum yanına, hesap işlerinde kolaylık sağlıyor.

Bu sene düzenli bir şekilde tutmak istediğim iki liste var. İlki, elbette okuduğum kitaplar. Diğeri ise izlediğim filmler. İki liste de son derece basit olacak. Kitaplar için: kitap adı, yazar, okuduğum tarih ve kaç yıldız verdiğim; filmler için de, filmin adı, yönetmeni, izlediğim tarih ve kaç yıldız verdiğimin olacağı tablolar olaak. Siz kendi ajandanız için boşlukları, kategorileri değiştirebilirsiniz.

Tabi bir de en arkaya blogda yazmayı düşündüğüm konuları not alacağım boş sayfalar bıraktım. Her ajanda da mutlaka olan telefon rehberi gibi şeyi koymadım çünkü pek ihtiyacım olmuyor, telefonum ortadan kaybolmadığı sürece. Belki minik bir harita ekleyebilirim arka tarafa, şehir ve dünya haritası. Tabii bir de metro haritası epey yardımcı olabilir.Bahsettiğim ön ve arkaya minik cepleri de yapmayı düşünüyorum, tahminen renkli bantlardan yardım alırım onları hazırlarken.

Bu haliyle ajandamın taslağı bitti. Sırada tüm bunları esas deftere geçirmeye geldi.

Bu arada, kullanacağınız kaleme dikkat edin, özellikle cetvelle bir şeyler çizecekseniz. Yoksa benim bu taslaklarımda olduğu gibi lekeler olabilir.


Ve son olarak, eğer siz de bu yazılardan sonra kendi ajandanızı hazırlamaya karar verdiyseniz, kafanızdaki taslağı yorumlara bırakırsanız ne güzel olur. Benim unuttuğum, atladığım bir yerler mutlaka vardır, belki siz yakalarsınız.


4 yorum:

  1. çok güzel olmuş ajanda! ;)

    YanıtlaSil
  2. doğum günü bölümü gül diyagramına benzemiş.

    YanıtlaSil
  3. Daire takvimi çok beğendiiiim :))

    YanıtlaSil
  4. selamlar, fikir çok güzel benim de aklımda bir şeyler belirmeye başladı açıkçası. teşekkür ederim:) kitap ve film listesi yapmaya çalışanlardanım ben de. kitapları ortaokulda lisede hep listeledim. üniversitede vikitap sitesini kullanmaya başladım.hoşuma da gitti:) filme gelince onun için de bir site keşfettim filimadamı diye. çok aktif kullanmıyorum ama hoş gibi. belki biliyorsunuzdur bu siteleri ama ben yine de önermek istedim her ihtimale karşı:) hoşçakalın!

    YanıtlaSil