7 Eylül 2013 Cumartesi

Harry Potter ve Melez Prens - J.K. Rowling

Harry Potter ve Melez Prens, yani serinin altıncı, sondan bir önceki kitabı dün bitti. Gece yarısı. Arkasında derin bir üzüntü bıraktı, sabah uyandığımda da son derece keyifsizdim. Sebebini okuyanlar anlayacaktır.

Bundan bir önce, geçenlerde Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı (serinin beşinci kitabı) hakkında bir şeyler yazmıştım. Serinin en az sevdiğim kitabı olduğundan bahsetmiştim. Melez Prens için galiba tam tersini söyleyeceğim, galiba serinin en sevdiğim kitabı bu.
Harry Potter serisi yedi ktiaptan oluşuyor, Melez Prens ise büyük finalden hemen bir önceki kitap. Heyecan yükseldikçe yükseliyor, bir noktadan sonra kitaptaki karakterlerden hiçbirine güveniniz kalmıyor. En azından ben öyle hissettim.

Harry ve arkadaşlarının okuldaki altıncı seneleri, artık biraz daha seçmek istedikleri mesleğe yönelik dersler alıyorlar. Yine epey ağır bir ders yükü altındalar, Qudditch de devam ediyor ve elbette okuldaki esrarengiz olaylar da. Seriye yeni katılan bir hoca var, ben kendisinden nefret ettim. Genel olarak ne oluyor peki bu kitapta? Voldemort’un geri dönüşü kendisini cinayetlerle ve türlü türlü kötülükle gösteriyor. Büyücüler alemini korku, telaş ve panik sarmış durumda. Hogwarts da nasibini alıyor elbette.
Peki bu kitapta neleri sevdim, neleri sevmedim?

Sevdiklerim:
  • Galiba serinin en iyi, en heyecanlı sahnelerinden birkaçı bu kitaptaydı. Sonunu bilmeme rağman nefesimi tutarak okudum.
  • Ginny’i bu kitapta daha da iyi tanıyoruz. Bazılarınız pek sevmiyor bu karakteri ama ben seviyorum. Sakinliği ve en az abileri kadar komik oluşu hoşuma gidiyor.
  • Sevimsiz Cho Chang'i pek görmüyoruz bu kitapta, bu başka bir artı. Ben nedense hiç sevemedim bu karakteri.
  • Ron ve Hermione arasındaki o garip ilişki ilk okuduğumda da, bu sefer de çok eğlenceli geldi.
  • Kitabın çok uzun olmaması, olayların pıtır pıtır gelişmesi okurken daha az yorulmama sebep oldu.
Sevmediklerim:
  • Keşke biraz daha detaylı anlatılsaydı dediğim birkaç olay oldu.
  • Kısa oluşu iyiydi dedim ama sanki önemli sona biraz hızlı gelindi.
Bu yazın son Harry Potter kitabı hakkında düşündüklerim bunlar. 2014 yazında, serinin son kitabında görüşmek üzere.
 

3 yorum:

  1. Son kitabı seneye mi okuyacaksınız :)

    YanıtlaSil
  2. Cho'yu ben de sevemedim. Bunda Harry'i mi Cedric'i mi sevdiğine bir türlü karar veremeyişi etkendi herhalde... Salaktı da biraz.

    YanıtlaSil
  3. İyi bir kitap , okumuştum : )

    YanıtlaSil