10 Eylül 2013 Salı

Kitap söyleşileri gibi gibi


Eylül ayının gelmesine birçok sebepten ötürü seviniyorum. Bunlardan biri de blog ziyaretçilerinin sayısının artması. Her yaz olduğu gibi bu yaz da blog epey sessizdi, her ne kadar ben sık sık yeni yazılar eklemeye çalışmış olsam da. Her blog için gerçerli mi bu durum acaba?

Bu sene blogda epey bri yenilik olacak gibi. Bunlardan biri de şu. Bugüne kadar kitap yazılarını hep ben yazdım. Bundan sonra, ara sıra, erkek arkadaşımla bir kitabı aynı anda okuyup sonra hakkında birazcık söyleşi tadında bir şeyler hazırlamayı planlıyoruz. Daha çok sohbet tadında gerçekleşecek bu ‘şey’e dair aklımızda soru işaretleri elbette var.

Öncelikle, ne tür kitaplar okumalıyız ondan emin değiliz? Belki yakın zamanda 10-15 kitaplık bir anket sonucunda hep beraber karar verebiliriz. Ne dersiniz? Klasik Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı, çok satanlar, fantastik edebiyat, biyografiler... Seçenek çok, aklımız karışık.

Benim aklımda, ikimizin kitap üzerine konuşmalarını kayıt cihazıyla kaydedip sonra onu yazıya dönüştürmek var. Ama belki ses kaydını da koyabiliriz, daha farklı ve eğlenceli de olabilir. Video için erken daha galiba (:

Hangi kitabı okuyacağımızı bir süre önceden duyuruz diye tahmin ediyoruz, belki katılmak isteyenler de olur.


Şimdilik epey havada duran bir fikir, siz de yorumlar kısmına ne düşündüğünüzü yazarsanız beraber şekillendirebiliriz.

13 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Millet erkek arkadaşıyla aynı kitabı okuyup yorumlayacakmış biz daha ne erkek ne de arkadaş bulduk iyi mi -_- (Kıskanmadım ki) (Bir önceki yorumu sildim ama içinde küfür falan yoktu valla bak)

    YanıtlaSil
  3. Her kitap için geçerli olabilecek genel sorular hazırlanabilir. Söyleşi olacaksa karşılıklı sorular şeklinde sürdürülen bir kitap sohbeti ilgi çekici olacaktır. Bir sen sorarsın, bir o! Araya da sadece o kitap ya da yazarla ilgili özel sorular yerleştirilebilir.

    Aklıma ilk olarak bu geldi. Daha başka şeyler gelirse eklerim. Yeniliklerin takipçisiyim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sorular çok yardımcı olabilir. Belki soruları sadece biz hazırlamayız, bize soru hazırlama kısmında da katılmak isteyenler olabilir. Çok teşekkürler fikir için (:

      Sil
  4. Söyleşiyi aslında ses kaydı olarak dinlesek daha keyifli olabilir gibi geldi bana. Röportajı mail üzerinden de yapsan,yazılı olarak da versen rahat okunuyor.
    Ancak söyleşi deyince daha spontan bir şeyler geliyor aklıma.
    Bence fikir olarak gerçekten güzel,umarım havada kalmaz,gerçekleştirebilirsiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok biz epey yapmak istiyoruz bunu, bakalım. Bana da ses kaydı epey iyi olabilir gibi geldi, yeni bir şeyler denemenin de varkti geldi. Spontan olması temel şart olacak sanırım. Muhabbet nereye doğru giderse oraya (: Çok teşekkürler yorum için.

      Sil
  5. Güzel bir fikir olmuş bence bizde yorumlardan katılırız ama iki balık bir kedi'yede katılıyorum sizinkini dinlemek daha keyifli olabilir okumaktansa :))

    YanıtlaSil
  6. Bu etkinliği kesinlikle takip etmeliyim. Hiç işim gücüm yok kıskanayım değil mi biraz :) Bu arada seni mimledim ^^ http://kitapyorumlarimm.blogspot.com/2013/09/mimlenmisim-hem-de-ilk-kez.html

    YanıtlaSil
  7. iyi fikir aslında , hep beraber geliştirilebilir : )

    YanıtlaSil
  8. Bence de ses kaydı olarak dinleyelim. İkinizi gözümde canlandırdım bile *.*
    Ben de erkek arkadaşımla kitap söyleşisi yapsam keşke ama bunun için ikimizin de fırınlarca ekmek yemesi gerek kitap üzerine.

    YanıtlaSil
  9. Kedinin fotoğraflarını koyabilirsin bloga:) Çok tatlıydı minnoş:)

    YanıtlaSil