9 Eylül 2013 Pazartesi

Eski saatler tıkır tıkır çalışıyor


Eğer sizin de aileniz eski eşyaları atmayıp da biriktirenlerdense, bence şanslısınız. Tek sıkıntı, eviniz biraz kalabalık olabilir. Bizim evde annemin üniversite kitaplarından tutun da, anneannemin gençliğinde giydiği etekleri bile bulabilirsiniz. Bu kargaşadan elime geçen son ganimetse anneannemin 35 yıllık saati.

Aslında çok eskiden beri ara sıra bu saat elime geçer, öyle çok ahım şahım bir özelliği yok. Sade, ben bu sadeliğini epey seviyorum. Bir şekilde tamir edilebilirse yeniden kullanılabilir bir şey olduğunu ise yeni anladım. Bundan önce, özellikle küçükken, evcilik oyunlarımın bir parçasıydı sadece. 

Bugün saati alıp, evin yanındaki saatçiye gittim. Saatin içi oksitlenmiş. Benim için pek bir şey ifade etmedi tabi bu durum. Saatçi amca birbirinden acayip aletlerle saatin üzerine eğilip onu kurcalamaya başladı. Kısa süre içinde de tekrar kullanılabilir hale getirdi, bir de gereğinden ince bileklerime göre ayarladı. 

Yeni değil, parlak hiç değil. Sade ama bence hala güzel. Belki benim gibi saat kullanmayı pek de bilmeyen birine bu alışkanlığı kazandırır. Eğer sizin de evlerinizin bir köşesinde eski saatleriniz varsa bir saatçiye gösterin derim. Tüm değişim ve yeni pil takımı bana 20 liraya mal oldu. Vintage* halim ise kat kat arttı. Kolum da son derece yanık gördüğünüz gibi, bronz bile denebilir. Kol çillerim de her zamanki gibi İzmir güneşinin hediyesi.


*Vintage ne diyenlere hemen açıklayayım.Daha önce kullanılıp saklanmış, bir şekilde tekrar kullanılmaya başlanmış eşyalara verilen ad. En azından benim bildiğim tanım bu.

3 yorum:

  1. Geçenlerde bende annemin yıllar önce kullandığı 2 saati ayarlatıp kullanmaya başladm :)) Eskiye ait şeyleri saklamak ise keyiflidir ilerde evimin bahsettiğin kargaşadan boğulmamasını umuyorum :))

    YanıtlaSil
  2. Saat kullanmaya ben de alışamadım ama eskiden kalma - vintage :)- bir kullanım hangi aksesuar olursa olsun farklı olabilir. Hele ki içinde bir dolu anı varsa :) Güle Güle kullan,eskit, torunların da ilerde tamir ettirip kullanırlar belki kim bilir :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de köstekli saat istiyorum. Biraz Alice Harikalar Diyarında'yı okumuş ve izlemiş olmanın yansıması belki ama muhakkak edineceğim. Kolye gibi de kullanacağım *.*

    YanıtlaSil