24 Ağustos 2012 Cuma

Can Yayınları, Can Cep dizisi.

Can Yayınları’nın Can Cep dizisinden haberdar mısınız? Aslında yeni çıkmış değil. İlk çıkış tarihini bilmiyorum ama ben serinin kitaplarına ilk olarak 2011’de rastladım. Adı üstünde, cep kitap olduklarından ötürü hem minikler hem de öyle roman kalınlığında değiller. Taşıması da okuması da epey keyifli. Ancak kitapçı raflarında diğer kocaman kitaplar arasında biraz kayboluyorlar, ben de şans eseri rastlamıştım zaten. Beni buradan duyan birileri varsa bir önerim olacak, iyi bir seri hazırlamışken Can Yayınları bence kitapçılara bu cep kitaplarının ebatlarına uygun olarak ayrı standlar yaptırmayı düşünebilirler ki minik kitaplar aralarda kaybolmasın.

Ben şimdiye kadar iki kitap okudum bu seriden. Anton Çehov’dan Korkunç Bir Gece (kitap yazısına şuradan gidebilirsiniz) bir de en son Aldous Huxley’nin Mona Lisa Tebessümü (bu kitap üzerine de bir şeyler yazmış olacağım bir sonraki postta). Belki de bana öyle geliyor ama çevremde kimseler haberdar olmadı bu seriden, acaba tanıtımı mı iyi yapılmadı? Öyleyse çok talihsiz olmuş çünkü epey güzel seçimler yapılmış. Fiyatlarda değişiklik olmuş mudur bir sene içerisinde bilmiyorum ancak ben aldığım zaman kitaplar üç liraya satılıyordu, gayet uygun. Göz atmak isterseniz, serinin kitapları şunlar:      

Binbir Gece Masalları / Richard F. Burton
Neva Caddesi / Nikolay Gogol
Uysal Kız / Fyodor Mihayloviç Dostoyevski
Saf Bir Yürek – Üç Öykü I / Gustave Flaubert
Güzel Eleni / Ahmet Rasim
Aslan Asker Şvayk / Yaroslav Haşek
Bir Köpeğin Araştırmaları / Franz Kafka
Aura / Carlos Fuentes
Binbir Hece / Ferit Edgü
Fernando Pessoa’nın Son Üç Günü / Antonio Tabucchi
Nolya / Cemil Kavukçu
İki Deniz Öyküsü / Erdal Öz
Cep Meşkleri / Enis Batur
Ayna / Tahsin Yücel
Yedi Deniz / Piri Reis- Faruk Duman
Kriton ya da Görev Üstüne / Plato
Konuksever Aziz Julien Söylencesi – Üç Öykü II / Gustave Flauber
Tepegözlerin Mağarasında / Homeros
Korkunç Bir Gece / Anton Çehov
Mona Lisa Tebessümü / Aldous Huxley


1 yorum: