29 Ağustos 2012 Çarşamba

Gelişigüzel Kitaplardan Rastgele Sayfalar Serisi #1: Çağlar Boyu Quidditch, J.K. Rowling.

"Altın Snitch de tıpkı Altın Sinicit gibi ceviz büyüklüğündedir. Mümkün olduğu kadar uzun bir süre boyunca yakayı ele vermeyecek şekilde büyülenmiştir. Rivayete göre, 1884'te Bodmin Kırları'nda bir Altın Snitch tam altı ay boyunca yakalanamamış, bunun sonucunda iki takım da Arayıcı'larının zayıf performanslarından yaka silkerek maçı bırakmıştır. Bölgeyi bilen Cornwall'lı büyücüler, o Snitch'in hala kırda yabanıl bir hayat sürdüğünde ısrar ediyorlar, ancak henüz bu iddiayı doğrulayabilmiş değilim."

Çağlar Boyu Quidditch, Kennil Worthy Whisp (J.K. Rowling), Yapı Kredi Yayınları, 2202, sayfa 23.

4 yorum:

  1. Kitap okuma arası vermişken ben de okuduğum kitaptan gelişigüzel bi şeyler paylaşayım:

    "Bavulumu girişte bıraktım, içinden bir şey almayacaktım zaten. Yatağı açmadan üzerine uzanıverecektim. Yaz mevsimiydi. Başkalarının yataklarına öylesine yatmaktan haz etmem. Hüseyin2in yatağına yatak ise aklımdan geçmezdi."

    Fatih Özgüven, Hiç Niyetim Yoktu, Metis Yayınları, 2007, öykü, s.23.

    YanıtlaSil
  2. Süper, ilk adım senden geldi (:

    YanıtlaSil
  3. Bende katılıyım :)
    "Gene de,hikayemin geçtiği yıllarda,yani hatıralarımın en can alıcı olduğu zamanlarda ailemin evi yeniden Katolik,o zamana kadar hiç olmadığı kadar Katolik ve komformist olmuştu. Büyükannem öldükten sonra yengem ve iki çocuğuyla bu evde yaşayan dayım henri Rondeux ise daha çok gençken,hatta koyu Katolik Matmazel Lucille K. İle evlenmeyi düşündüğü zamanlardan çok daha önce mezhep değiştirmişti." André Gide Tohum Ölmezse 2010 can sanat yayınları,otobiyografi.

    YanıtlaSil
  4. çok şahane bir fikir, ben de katılaccağım:)

    Johannesburg'a yolculuk on iki saat sürdü. Yollar çok kötü olduğu için hızlı gidemiyorduk. O sıcakta kamyonun arkasına doluşmuş hayvanlar gibi Batı Transvaal'ı boydan boya geçtik. Her saat başı şöför durup yanımıza geliyor, geçtiğimiz her kasabada suyla doldurduğu mataraları bize veriyordu. Mataralar sadece birkaç dakikalığına veriliyordu, bu esnada içebildiğin kadar su içmen gerekiyordu. Daha önce bu işi yapmış adamlar bildikleri için yanlarında su getirmişlerdi ve eğer çok susarsan sana biraz veriyorlardı. Hepimiz Tswana olduğumuz için birbirimize yardım etmekten çekinmiyorduk.
    Kadın Dedektif, Alexander McCall Smith, 2011, Epsilon Yayınları

    YanıtlaSil