23 Ağustos 2012 Perşembe

Kitap yanına kurabiye tarifi: Şekerli Halkalar.

Merhaba herkese. 

Belki artık fotoğraflardan, yazıların içeriğindne anlamışsınızdır, bayram nedeniyle İzmir'e geldim, İstanbul'a da hala dönemedim. Biraz daha buralardayım sanırım, sonra derin bir nefes alıp tez okumalarına başlayacağım. Burada azıcık içim daraldı, ama hallederim diye düşünüyorum. Seneye bu zamanlarda o tez yazılmış ben de feraha çıkmış olacağım. Her neyse. Blogun artık sadece kitap yazılarından oluşmadığının hepimiz farkındayız sanırım. Kitaplarla ilgili anketler, kitap okuma mekanlarına ilişkin yazılar derken neden kitap okurken yemesi güzel şeylerden de bahsetmiyorum diye düşündüm. Evet, artık ara ara blogda yemek tariflerine de rastlayabilrisiniz. Elbette bir kabak tatlısı ya da patlıcan dolması tarifine rastlamanız zor, çünkü bunları hem yemek hem de yanında kitap okumak epey zor. Benim işim kurabiyelerle. Çünkü kitap yanında giden en güzel üç şeyden biri de kurabiyeler. Diğer ikisi de elbette: kediler ve sıcak/soğuk içecekler.

Her annenin, anneannein başka hamur işleri yapıyor da olsalar dönüp dolaşıp yaptıkları tek bir çeşitleri vardır. Benim anneanneminki şekerli halka, şekerli kurabiye yani. Ben çok severim. Çok basit bir tarifi olduğundan her yapan kendi damak zevkine göre bir şeyler ekleyebilir. Şimdi bu kurabiyenin tarifini vereceğim. Umarım kolayca yapar, afyetle yersiniz. Aman kitabınızın sayfaları arasına kırıntılar düşmesin, sonra yağ leke yapıyor.

Malzemeler:
4 su bardağı un (hamur o istenen kıvama gelene kadar un eklemeye devam edeceğinizden, hamuru tek elle yoğurursanız diğer temiz elinizle daha kolay un dökebilirsiniz)
3 yumurta (yumurtalardan birinin sarısını kurabiyelerin üzerine sürmek için ayırmanız lazım)
1 su bardağı yoğurt
1.5 su bardağı şeker
1/4 çay bardağı mısır yağı
1/2 paket hamurişleri için margarin
1 paket vanilin
2 paket kabarma tozu
Kakao

Tüm malzemeleri karıştırıp hamurunuzu hazırladıktan sonra, hamuru ikiye ayırın. Tabi bu sırada içine koymak istediğiniz şeyleri (kuruyemiş, kuru üzüm, meyve kuruları vs.) de eklemeyi unutmayın. Bu iki parça hamurdan biri sade kalacak diğerine ise kakao ekleyeceksiniz. Şimdi bu iki ayrı hamurdan parçalar alarak dilediğiniz gibi şekillendirebilirsiniz kurabiyelerinizi. Şekillendirme bittikten sonra kurabiyelerin üstlerine yumurta sarısı sürüp bolca şeker serpin. Dilerseniz tarçın da ekleyebilirsiniz. Fotoğrafta gördükleriniz (cep telefonu ile çekildiğinden epey kötü) kakao eklenmeden yapılmış olanlar. Annem içlerine biraz limon ve portakal kabuğu rendeledi. Bu haliyle de epey güzel oldu. Denemenizi öneririm.

180 derece fırında 35 dakika pişmesi yeterli olacaktır.

Afiyet olsun, keyifli okumalar (:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder