3 Ağustos 2012 Cuma

Sevdiğim Bloglar Serisi #2: Euphoric Blog



Sevdiğim bloglar adı altında bir yazı dizisine başlamıştım geçen yaz blogda. Sonra genel olarak blogun sekteye uğraması ile o da unutuldu tabii. Ancak ben bu seriyi canlandırmaya karar verdim. Hem de gerçekten çok sevdiğim bir tanesiyle, Euphoric’in, Fun Stuff and Lovely Things adlı bloguyla. Adından da anlaşılabileceği üzere burası adeta bir şekerci dükkanı.

Euphoric ile ilk konuşmamız sanırım benim blogumun daha ilk aylarında, o sıralar okuduğum kitaplar üzerine yazdığım birkaç yazıya kendisinin yorum yazmasıyla başlamıştı. Hatta galiba o aralar hep benzer kitaplar okuyorduk da buna şaşırmıştık. Sonrasında ben hep blogunu takip ettim, o da yetmedi twitterda da anlık gelişmeleri gözden kaçırmadım. En en çok da kedisi Alice’i sevmiş bile olabilirim. Böyle sevimli kediye az rastlanır. Maşallah diyelim. Tam bir tosun.


Peki 2010 yılından beri hayatta olan bu blogda neler var? Film yazıları, kitap yazıları, kendi hayatından minik minik detaylar, kedi Alice ve elbette daha bir sürü güzel şeyler. Açıkçası Euphoric’in blogunun içeriği dendiğinde aklıma hemencecik iki kelime geliyor: Güzel Şeyler.

Daha önce de blogda yer vermiştim, benim de dahil olduğum bir Girls Novels projesi başlattı. Şuradan inceleyebilirsiniz. Epey de iyi gidiyor gibi görünüyor.

Keyfiniz yoksa, gözünüz güzel bir şeyler görsün gönlünüz de açılsın istiyorsanız bu bloga uğrayın derim. Euphoric ne yakından tanıyorum ne de yüzyüze görüşmüşlüğümüz var ama kelimenin tam anlamıyla iyi bir insan olduğuna dair inancım çok kuvvetli. 

Euphoric'in profilinde ise şöyle detaylar var:
  • Gözde filmler: Prestige, Leon, Fight Club
  • Gözde kitaplar: Gece Yarısının Peşinde, Şeker Portakalı, Parfümün Dansı, Koku, Yüzyıllık Yalnızlık, Jane Eyre, Çalıkuşu, Uğultulu Tepeler, Bülbülü Öldürmek, Ruhlar Evi

Bir de Euphoric ile minik bir röportaj yaptım mail üzerinden. Okuyun bakalım. 


--Ne zamandır blog yazıyorsun? 
İki yıldan fazla oldu. 

--Blog yazmaya nasıl karar verdin?
Blogları çok geç keşfedenlerdenim. Okudukça, blog blog gezdikçe kendim de yazmak istedim. 

-- Blogunun ana temaları neler?
Aslında başlarken benim blogum sadece sevdiğim şeyleri paylaştığım bir blog olacaktı. En başta öyleydi de; Dekoratif objeler, bebek kıyafetleri, illustrasyonlar, kırtasiye ürünleri vs vs. O yüzden ismi "Fun Stuff & Lovely Things" 
Zamanla postlarım biraz daha  kişiselleşmeye başladı. ^Euphoric Blog^ oldu. 
En çok kedimden ve kitaplarımdan bahsediyorum. Okuduklarım, okumak istediklerim, alıntılar,  izlediğim filmler, diziler var ağırlıklı olarak. 
Ama belli bir teması yok, aklıma geleni yazıyorum. Okuduğum her kitaptan bahsetmiyorum mesela. 

--Ne kadar sıklıkla bloguna yeni bir şeyler ekliyorsun? 
Hafta bir gibi bir ortalama verebilirim. Çok az biliyorum. Disiplinli bir şekilde blog yazmıyorum. Blogda kurallar koyup uygulamaktan yana değilim, eğlenmek için burdayım. 
Çalışmadığım dönemde daha çok yazacağımı düşününyordum ama öyle olmadı. 
Nedenini ben de henüz çözemedim. 

--Blog gündelik yaşamını değiştirdi mi? Değiştirdiyse ne kadar/nasıl/neden?
Daha çok kitap yorumu, film, dizi vs. öğreniyorum tavsiye eden bloggerlardan. Bu da bir değişiklik sayılmaz sanırım. Cevabım: Değişmedi :) 

--Yakın çevren blogundan haberdar mı?
Değil. Çok utangaçım bu konuda, duyurmuyorum fazla.  Bir kaç arkadaşım, kocam falan haberdar ama onların da zerre kadar ilgisini çekmiyor blogger. 

--Blog üzerinden tanışıp arkadaş olduğun kişiler oldu mu? Olduysa nasıl bir iletişiminiz var? Ne üzerinden? (mail, telefon, twitter...)
Maille, facebook ve twitter aracılığıyla sürekli görüştüğüm birkaç kişi var. Yüzyüze  tanıştığım da bir kişi.

--Severek takip ettiğin bloglar hangileri?
Blogumda sağ tarafta blogrollda daha uzun bir liste var ama ilk aklıma gelenleri söyleyim: 


Son olarak, Euphoric'in twitter bio’sunda da yazdığı üzere, “bir taş, bir fil, bir ot.. ve anlamsızca mutlu! ve işte bu yüzden çok güzel!



Blog: funstuffandlovelythings.blogspot.com

9 yorum:

  1. Euphoric Blog insanın gözünü gönlünü açan, çok şirin, çok hoş bir yer benim için de. Onun sevdiği bloglarda olmak ayrıca hoş tabii. ^.^ Bloglar içinde birebir iletişimde bulunmayı sevdiğim nadir insanlardan.

    Bu güzel yazı için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. bilmediğim bir blogtu. hatta onun takip ettiklerne de baktım. güzel bir etkinlik aslında. birbirimizden haberdar oluyoruz..teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş bu yazı, Euphoric'in hakkını vermiş:) kendisi aynen blogunda yazdığı gibi hem "fun" hem de çok "lovely" biridir, canım arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  4. Blog yazmaya başladığı günden beri hiç bir yazısını aksatmadan takip ettiğim nadir Bloglardan biridir Euphoric'in Bloğu.
    Ben Euphoric için "Masal gibi" diyorum ve gerçekten öyle.
    Euphoric'in yazdıklarını okurken kendimi çok huzurlu hissedebiliyorum, neşelenebiliyorum, gülebiliyorum. Bazen açıp geçmiş yazılarını tekrar-tekrar okuduğum bile oluyor.
    Neşeli-rengarenk-cıvıl-cıvıl olan her şey bana direk Euphoric'i çağrıştırıyor.

    Ve bu çok güzel bir Euphoric'i anlatma yazısı olmuş, teşekkürler sana Kedi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ^.^
      sevginize layık olmaya çalışıyorum efendim
      canım benim!

      Sil
  5. Bi' tanedir Euphoric'ciğim :)
    Sanırım ilk yazmaya başladığı günlerden itibaren birbirimizin sıkı takipçisi olduk.
    Onun sayfasına girip de gülümsememek imkansızdır. Blog adının hakkını verir.
    Şahane kitap tavsiyesicidir, sahaf delisi :)
    Çok güzel bir söyleşi olmuş, keyifle okudum :)
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil