30 Ağustos 2012 Perşembe

Yapı Kredi Yayınları: Wishlist.

Günaydın. Evet günaydın çünkü ben bugün epey bir uyumuşum. Ara ara 30 Ağustos sebebiyle evin Kadıköy üstünden altılı gruplar halinde uçan helikopterlerin sesiyle uyanıp, bayramı unutup ‘Acaba savaş mı başladı, bari kalkayım’ desem de, bir türlü uyanamadım. En son merakla pencereye koştum o zaman gördüm helikopterleri. Buradan da bayramı kutlarım.

Gelelim wishlistimize. Arada galiba wishlistler de hazırlayıp yayınlayacağım. Wishlist nedir? Dilek listesi diye pat diye çevirebiliriz ve benim kullanımıma da son derece uygun olur. 

Dün İstanbul’a ayak bastım, okula gittim, Kadıköy’e geldim, Yapı Kredi Yayınları’na uğradım. Daha önce şurada bir kitabından bahsettiğim Jean-Louis Fournier’nin en son kitabı,  Son Siyah Saçım ve İhtiyar Delikanlılara Bazı Öğütler'i almak için. Sonra aklıma geldi, yayın kataloglarından bir tane rica ettim. Yaz 2012’ninki varmış en son basılmış olan. Siz de bence gittiğiniz yayınevlerinden bu kitapçıkları talep edin, planlı programlı kitap alışerişleri yapmanıza neden oluyorlar, fiyatlar da yer alıyor çünkü bu kataloglarda.

Dün epey bir karıştırdım ben de bu kataloğu. Kendime 10 kitaplık bir wishlist yaptım. Siz dilerseniz wishlist demezsiniz de ‘alınsa ne de güzel olur kitaplar’ dersiniz. İşte liste karşınızda!

Öldürmeyeceksin (Seçme Denemeler)- Hermann Hesse
Öfke- Philip Roth
Bir Gezginin Alfabesi/Bölük Pörçük Anılar - Sir Steven Runciman
Türklerin Yazılı Kültürü (Türklerin Edebiyatı)- Giambattista Toderini
Psikanalitik Bir Estetik İçin- Murielle Gagnebin
Zaman ve Anlatı: Üç Kurmaca Anlatıda Zamanın Biçimlenişi- Paul Ricceur
Okuma Uğraşı- Akşit Göktürk
Kitapla Direniş- Tomris Uyar
Uygarlık, Batı ve Ötekiler- Niall Ferguson
Mit ve Destan I: Hint Avrupa Halklarının Destanlarında Üç İşlev İdeolojisi- Georges Dumezil


3 yorum: